Fuck off Tom Stauffenberg



The method of Different Trains: Mr. Reich's 1988 piece, Different Trains marked a new compositional method, rooted in It's Gonna Rain and Come Out, in which speech recordings generate the musical material for musical instruments. The New York Times hailed Different Trains as "a work of such astonishing originality that breakthrough seems the only possible description....possesses an absolutely harrowing emotional impact." Mr. Reich has an exclusive recording contract with the Nonesuch label; in 1990 he received a Grammy Award for Best Contemporary Composition for Different Trains as recorded by the Kronos Quartet on Nonesuch
Il sole anche di notte

Comments

  1. Ich hab' spontan keine Ahnung, wer Tom Stauffenberg ist. Aber leider kann ich den Post nicht lesen wegen der superblassen Buchstaben!? By the way, gerade soeben habe ich dich über deinen Kommentar bei Ingrid gefunden und find's klasse, dass du da bist. Stöbere ein bisschen bei dir, werd' dich in meinem Blog verlinken und sicher noch öfter vorbeikommen... ich MAG Dinge mit Geschmack. Und keinen Slyrs!!

    ReplyDelete
  2. Aaaah, und ich hab' den Text markiert, JETZT weiß ich, was da steht!

    ReplyDelete
  3. Tom ist der blöde Tom Cruise der den Helden Stauffenberg spielt - der geht mir trotz Heldentum auch langsam auf den Geist - als wäre im 3.Reich nichts anderes passiert! Und Steve Reich hat eben dieses wunderbare Stück geschrieben, welches das Thema Züge unter den Nazis erleuchtet.

    ReplyDelete

Post a Comment